Včera, 24.6. 2020, proběhlo vyhlášení výsledků soutěže Microsoft Awards 2019. Letošním nosným tématem byla Digitální transformace, jako proces představující zcela nový způsob propojování lidí, procesů a dat. S hrdostí chceme oznámit, že společnost KPCS CZ získala ocenění Finalista v rámci kategorie Kulturní změna v organizaci s využitím Microsoft technologií. KPCS CZ dokázala sama na sobě sílu kompletního řešení Dynamics 365, Microsoft 365 a Azure jako způsob řešení digitální transformace a vykročila tímto směrem jako vzor pro své současné a potenciální zákazníky.
Společnost KPCS CZ, specializující se na poskytování expertních konzultací a spravovaných služeb, návrhy a realizace projektů využívajících technologií a služeb společnosti Microsoft, v letošním roce uskutečnila v rámci Microsoft Awards nominaci, která v historii soutěže nemá dosud obdoby. Nominovala totiž sama sebe s řešením „KPCS CZ digitalizuje své procesy a posiluje firemní kulturu“ a za svůj počin byla oceněna titulem Finalista.
Digitální transformace je v pojetí KPCS CZ v dnešním moderním a rychle se rozvíjejícím světě jediná cesta, jak rychle a efektivně reagovat na požadavky zákazníků a jak rozvíjet obchodní potenciál organizací. Ukázkou řešení „na sobě“ KPCS CZ také dokázala, že řešení a služby, které nabízí, reálně a spolehlivě fungují v praxi. Digitální doba změnila přístup ke koncovému zákazníkovi i internímu týmu organizací. Všem je nutné poskytnout správné informace, ve správný čas a té nejvhodnější podobě pro jeho práci, nabídnout jim samoobslužné funkce.
Řešení digitální transformace v KPCS CZ
Pokud jde o vlastní řešení, KPCS CZ se rozhodla o transformaci všech informačních systémů a procesů využívaných k řízení jednotlivých agend do jednoho centrálního systému Dynamics 365. Hlavním cílem řešení bylo poskytnutí aktuálních a transparentních podkladů pro řízení společnosti, a to téměř v reálném čase. Centrem všech aktivit je koncový zákazník, s přihlédnutím na jednotlivé fáze péče o něho. Od marketingu, budování awareness, přes prodejní cyklus projektů, managed services a Microsoft CSP, doručování projektů, a s tím spojené řízení konzultantů, až po následnou péči o zákazníka. S tím byla spojena i změna přístupu k vlastním IT prostředkům pro umožnění moderního způsobu práce bez omezování lokality či výběru zařízení při udržení vysokého stupně bezpečnosti. Takto zásadní změny vyžadovaly profesionální komunikaci, a proto byly do transformačního projektu zahrnuty i nástroje pro její vedení. Cílem bylo zkvalitnění řízení celé společnosti podporující růst jejího businessu, zvýšení efektivity práce, transparentnější plánování kapacit a zpřehlednění zadávaných úkolů, zlepšení procesu interní a externí komunikace, zkvalitnění péče o stávající zákazníky a rychlejší reakce na potřeby potenciálních zákazníků. Dalším cílem bylo propojení a harmonizace procesů a dat všech oddělení společnosti tak, aby bylo dosaženo vyššího stupně automatizace navazujících procesů celého systému a mohl vzniknout robustní reporting zachycující kompletní životní cyklus zakázky od leadu po fakturaci a na základě reportingu bylo umožněno měřit úspěšnost marketingových aktivit, zvýšit přesnost výhledů dle obchodních příležitostí, mít lepší kontrolu nad efektivním využitím lidského kapitálu a jasnou a rychlejší výměnu dat mezi objednávkou, jejím plněním a fakturací.
Přínosy řešení hovoří za vše
Vedení společnosti má díky kvalitním informacím v reálném čase v rámci reportingu dostatek podkladů pro rychlé rozhodování, což má pozitivní dopad jak na efektivitu práce, tak na finanční výsledky společnosti. Výsledkem implementace řešení a adopcí u uživatelů došlo ke zvýšení efektivity doručování projektů o 12 %, což má jednoznačný pozitivní dopad na finanční výsledky společnosti. Součástí je také řádné plánování nadcházejících aktivit, a možnost práce odkudkoliv, což má pozitivní dopad na work-life balance.
Optimalizovala se práce týmů, zlepšila se výměna informací mezi lidmi a týmy, zjednodušil a zrychlil se proces průchodu zakázky firmou (od objednávky po fakturu), a to vše s přímým vlivem na zlepšení cash flow společnosti. Díky provázanosti celého systému a jeho integraci s některými dalšími marketingovými nástroji může společnost lépe komunikovat se stávajícími a potenciálním zákazníky, a na druhé straně vedení společnosti může měřit výsledky marketingových aktivit a optimalizovat náklady spojené s marketingem do těch aktivit, které přinášejí nejlepší výsledky z pohledu businessu.
Podpora týmové spolupráce vedla zároveň k tomu, že konzultanti nejsou zahlcováni informacemi, které se přímo netýkají jejich práce, na druhé straně díky optimálnějšímu nastavení systému interní komunikace s využitím výše uvedených nástrojů mohou také mezi sebou snáze sdílet know-how a čerpat informace, které buď pro svou práci potřebují, nebo které je zajímají.
Došlo ke zvýšení zabezpečení celého prostředí bez negativního dopadu na produktivitu – nemusíme se starat o resety hesel, instalaci aplikací na vyžádání či řešit výměny počítačů nebo jejich zálohování.
Díky zabezpečenému řešení je společnost spolehlivým partnerem, a to zvyšuje její prestiž v očích zákazníků, zaměstnanců i odborné veřejnosti. Spolu s možností využívat výhod moderního pracoviště se zvýšila flexibilita a spokojenost zaměstnanců (pravidelně měřená) a v konečném důsledku jsme také zaznamenali výrazný pokles incidentů i požadavků týkajících se interní výpočetní techniky.
To vše můžete i vy
Velkou výhodou je samozřejmě expertní znalost portfolia Microsoft a dlouholeté zkušenosti s implementacemi dílčích řešení u zákazníků. Jak říká Miroslav Knotek, CEO společnosti: „Na vlastním příkladu můžeme ukázat, jak nás digitalizace procesů v cloudu významně posunula. Profitují z ní všechny zúčastněné strany. Velmi významný přínosem je také rozšiřitelnost systému do budoucna, se kterým počítáme.“
Jako strategický partner společnosti Microsoft může společnost KPCS CZ pomoci s digitalizací také vám. Jak se říká, lepší jednou vidět, než stokrát slyšet. A KPCS CZ má opravdu co ukázat.