• Microsoft CSP
    Microsoft CSP

    S Microsoft CSP transformujeme  business pro dosažení obchodních a technologických cílů.

  • Managed Microsoft 365
    Managed Microsoft 365

    Zajistíme bezpečnost, produktivitu a optimalizaci. Vy se soustředíte na podnikání, my na IT.

  • Dozvědet se víc

    Získejte více informací o produktech Microsoft solution partner

  • Chci vědět víc

    Získejte více informací o produktech Kybernetická bezpečnost

  • Copilot M365
    Copilot M365

    Copilot pro Microsoft 365 nabízí pokročilé AI funkce integrované do byznysových nástrojů.

  • Copilot Osobní trenér
    Copilot Osobní trenér

    Žádné teorie, jen praktické rady a tipy, které vám ušetří čas a energii při vaši každodenní práci.

  • Dozvědet se víc

    Získejte více informací o produktech Umělá inteligence

  • Chci vědět víc

    Získejte více informací o produktech Cloudová infrastruktura

    • KPCS řeší technologické výzvy efektivně a v čas. Tím podporujeme růst vašeho podnikání.

      • Dozvědet se víc

        Získejte více informací o produktech Microsoft solution partner

      • Microsoft CSP
        Microsoft CSP

        S Microsoft CSP transformujeme  business pro dosažení obchodních a technologických cílů.

      • Managed Microsoft 365
        Managed Microsoft 365

        Zajistíme bezpečnost, produktivitu a optimalizaci. Vy se soustředíte na podnikání, my na IT.

    • Kybernetická bezpečnost je klíčová. S našimi službami jsou vaše data a systémy chráněny.

      • Chci vědět víc

        Získejte více informací o produktech Kybernetická bezpečnost

    • Zmapujte svůj potenciál AI a najděte nejlepší řešení. AI bude vaším důvěryhodným kolegou.

      • Dozvědet se víc

        Získejte více informací o produktech Umělá inteligence

      • Copilot M365
        Copilot M365

        Copilot pro Microsoft 365 nabízí pokročilé AI funkce integrované do byznysových nástrojů.

      • Copilot Osobní trenér
        Copilot Osobní trenér

        Žádné teorie, jen praktické rady a tipy, které vám ušetří čas a energii při vaši každodenní práci.

    • Azure je flexibilní a škálovatelná platforma, která poskytuje moderní produkty, služby a provoz.

      • Chci vědět víc

        Získejte více informací o produktech Cloudová infrastruktura

  • Reference
  • Proč KPCS
  • Kariéra
  • Novinky
  • Kontakt
Zpět na novinky

Co vše vzít v úvahu při hybridní spolupráci

Blog
31. března 2022 Václav Duda
Co vše vzít v úvahu při hybridní spolupráci

Hybridní spolupráce nabízí firmám velkou příležitost, tak jak popisujeme v předchozích článcích. Zároveň ale můžete narazit při jejím zavádění na řadu úskalí.

Hybridní spolupráce totiž neznamená jen umožnit zaměstnancům pracovat z domova či upřednostňovat vzdálenou práci. Jde o nastavení takové spolupráce týmů, kdy v zásadě nezáleží vůbec na tom, kdo odkud pracuje – zda část týmu je v kanceláři a část týmu na home office. Tato změna znamená zásah do oblasti řízení lidských zdrojů, nastavení procesů a vybavení pracovních prostor tak, aby vše fungovalo, jak má. V tomto článku se budeme věnovat především úskalí, která se týkají vybavení. Vybavení zaměstnanců, kteří nepracují z kanceláře a současně vybavení kanceláří a zasedacích místností. Zároveň je potřeba si uvědomit, že schůzek hybridních týmů se nemusí účastnit jen vaši zaměstnanci. Mohou se jich účastnit i vaši zákazníci či dodavatelé, a to je také rozhodně důvod zabývat se vhodným vybavením pro takové schůzky.

Haló, slyšíte mě?

Nemálo schůzek začíná obvyklým vzájemným ujišťováním se, že jsme vidět a slyšet. A to jak ze strany účastníků v zasedačce, tak i těch, kteří jsou připojeni vzdáleně. Hybridní spolupráce je umožněna moderními technologiemi, které je však potřeba vhodně zvolit, uspořádat a správně nastavit. Není to rozhodně o tom, že si koupíme „nějakou“ webovou kameru do zasedací místnosti a hybridní spolupráce začne fungovat lusknutím prstu.

V rámci hybridní spolupráce musí být zasedací místnosti i zaměstnanci vybaveni tak, aby se každý mohl zapojit do diskuse, aby každý měl potřebné informace. Podstatné je, aby se stíraly rozdíly v zapojení účastníků, kteří jsou připojeni vzdáleně a účastníků, kteří jsou v zasedačce. Každý musí mít pocit, že má své místo u stolu a že může přispívat do diskuse.

Jak na to?

Jak je již uvedeno výše, je potřeba zvolit vhodné vybavení, a to jak pro zaměstnance pracující z domova, tak i zasedacích místností.

  • Co je třeba zvážit u zaměstnanců?

Zaměstnanci doma by měli mít k dispozici audio a videozařízení s vysokým rozlišením, která jsou certifikována pro zvolenou konferenční platformu. Díky tomu budou mít usnadněné ovládání i jednoduché připojení externího zařízení k počítači. Kvalitu obrazu též zajistí správné osvětlení, nejlépe externí zdroje světla. Velkou výhodou je mít 2 monitory, kdy na jednom může zaměstnanec sledovat obsah prezentace či prezentovat a na druhém může sledovat reakce kolegů.

Rovněž je třeba zvážit způsob práce zaměstnanců. Jiné nároky na vybavení bude mít manažer, jiné obchodní zástupce či například asistentka.

  • Co je třeba zvážit u zasedacích místností?

Ani vybavení zasedacích místností není jen tak. Je nutné si nejprve stanovit, k jakému typu schůzek se daná místnost hodí.

Pokud budete mít malou místnost na soustředění tzv. Focus room, která bude sloužit i k hovorům, stačí ji vybavit vhodným displejem, konferenční kamerou a rozbočovačem pro snadné připojení ke konferenci. Větší zasedací místnosti je pak vhodné vybavit kamerami s vysokým rozlišením, které dokážou automaticky zaostřit na řečníka a přiblížit ho, přidat externí mikrofony i reproduktory pro lepší zvuk. V neposlední řadě je pak vhodné místnost vybavit ovládáním pro samotnou místnost a snadné připojení ke schůzce. Nic nedokáže schůzku zdržet více než hledání způsobu, jak připojit notebook a jak zobrazit prezentaci účastníkům v místnosti i doma.

  • Platforma pro spolupráci je klíč

Vybavení zmiňované v předešlých odstavcích je však ta snazší věc. Klíčové je však zvolit vhodnou platformu pro spolupráci. V tomto bodě se nám začnou spojovat oblasti „lidské“ a procesní, které byly zmíněné v úvodu. Navíc je třeba mít na paměti nejen to, co využíváte ve firmě vy a na co jste zvyklí, ale i to, co používají vaši zákazníci. Budete si moci snadno zavolat a sdílet obsah stejně pohodlně?

Platforma by rovněž měla poskytovat funkce, které usnadní zapojení do diskuse vzdáleným účastníkům. Ať už se jedná o možnosti reakce pomocí emotikonů, nebo přihlášení se do diskuse zvednutou rukou, aniž by museli řečníkovi skákat do řeči.

Platforma by rovněž měla umožnit interaktivní spolupráci na dokumentech v reálném čase. Takový brainstormingový nástroj pro vzdálenou spolupráci je třeba Whiteboard v rámci Microsoft Teams. Na virtuální tabuli mohou přispívat všichni účastníci schůzky v reálném čase.

Závěr

Pro správné fungování hybridní spolupráce je tedy dobré využívat vhodné nástroje a správně je konfigurovat v návaznosti na zvyklosti v každé společnosti. Jen tak umožníte skutečnou hybridní spolupráci, která bude zároveň i efektivní. Pro start spolupráce jsme pro vás vytvořili balíčky vybavení a služeb podle typů místností i s úvodním zaškolením a podporou při zprovoznění. Jsme vám rovněž schopni pomoci se zaškolením zaměstnanců i administrátorů. Aby váš start do hybridní spolupráce byl co nejsnazší.

Bližší informace a ukázky možných zařízení můžete vidět v rámci našeho webináře:

  • Hybridní spolupráce: Proč je výběr zařízení důležitý?

Poslechněte si více na téma hybridní spolupráce:

  • Hybridní spolupráce: Proč právě s Microsoft Teams?

Přečtěte si více v dalších článcích série o hybridní práci a spolupráci:

  • Hybridní pracovní model jako nový standard
  • Výhody a nevýhody hybridního pracovního modelu
  • Jak můžou firmy ušetřit s hybridním modelem práce

Novinky v KPCS

KPCS CZ získala specializaci Build AI Apps on Microsoft Azure
KPCS CZ získala specializaci Build AI Apps on Microsoft Azure

V době, kdy umělá inteligence mění způsob, jakým firmy inovují a komunikují se zákazníky, je důležité být připraven a mít potřebné znalosti i zkušenosti. Získání této specializace od společnosti Microsoft potvrzuje naši odbornost v oblasti návrhu, vývoje a nasazení moderních AI aplikací na platformě Azure.

24. dubna 2025
„AI – Kdy zapnout, kdy vypnout a kdy se usmívat!“
„AI – Kdy zapnout, kdy vypnout a kdy se usmívat!“

Chcete si usnadnit práci? Může být AI vaším nepostradatelným pomocníkem? Převezme AI monotónní úkoly a uvolní čas na strategické myšlení místo administrativy? Zvýšíte efektivitu s AI asistenty a agenty? Tyto a další otázky budou zodpovězeny na našem workshopu, kde se dozvíte, proč je pro vás důležité porozumět AI a jak vám může pomoci v každodenním fungování.

26. února 2025 KPCS
CES 2025 – Technologická inspirace a budoucnost pod taktovkou inovací
CES 2025 – Technologická inspirace a budoucnost pod taktovkou inovací

Každoroční technologický veletrh CES 2025 v Las Vegas znovu překonal očekávání a představil řadu revolučních, ale někdy i velmi podivných produktů a trendů, které formují budoucnost technologického průmyslu.

15. ledna 2025
Kontakt