IoT Dashboard

Každý Dakar má zhruba v polovině „odpočinkový den”. Letošní vyšel po 6. etapě ze 14, což se sice nezdá úplně v polovině, ale když vezmeme v potaz extrémní náročnost předchozích několika etap, dává to smysl. La Paz je krásné fotogenické město, ale na procházky nikdo nemá čas. Opravuje se…

Tři dakarské legendy v La Paz

Včera jsem byl přítomen setkání tři českých dakarských legend. První z nich, Pepíček Kalina v podstatě českou účast na Dakaru vybojoval proti komunistickému režimu v osmdesátých letech a posléze ho pravidelně vyhrával s Karlem Lopraisem. Jako navigátor se účastnil většiny Dakaru již od samého počátku, navigoval na jubilejním desátém, dvacátém I třicátém Dakaru. Letošní je čtyřicátý, a světě div se, Pepíček i ve svých 65 letech naviguje nováčka Šoltyse a jsou momentálně jedenáctí, nechávaje za sebou velkou část české i světové špičky. K tomu Láďa Fajtl, zvaný Stopař, vítěz Dakaru z roku 1996 a zkušený plánovač Dakarské rallye pro organizátory. A s nimi Martin Macik Sr., který sám 10 Dakarů jel a dalších 5 navrhuje a vyrábí speciál LIAZ pro Martina Macíka Jr. 

Řeč se točila kolem náročnosti předchozích etap. Ani Pepíček Kalina nepamatuje tak vysoké duny a tak náročné terény v Africe ani v Jižní Americe. Po páté etapě ještě o půlnoci chyběla v cíli více než polovina kamionů. Všechny Kamazy se postupně převrátily na bok, stejné tak Aleš Loprais a řada dalších. Nasbíraná data z těchto etap jsou a budou pro tým velmi cenná. LIAZ sice měl potíže způsobené příliš rychlým nájezdem do terénní nerovnosti, ale vše v mezích běžné opravitelnosti na Dakaru.