Aktuálně z DAKARu Honza Kořán
DAKAR holt není obývák, aneb každý začátek je těžký
Na začátek je třeba přiznat, že smůla nás ještě úplně neopustila, i když teď už je vice dakarského rázu. Čtvrteční ladění modemu mě nechávalo klidným, protože před startem závodu jsme měli ještě celý pátek na případné dodělávky. Od rána jsem se tedy nastěhoval do MANa, což je pojízdná dílna vybavená asi jako středně velký autoservis. V něm bylo kupodivu dost pusto a prázdno. Mechanici se povalovali na židlích a sajtnách a nabírali sílu na nadcházející maraton. A to proto, že zavodní technika se už ve čtvrtek v noci musela odevzdat do Park Ferme (hlídané parkoviště). Po přejímkách se již nesmí na závodní techniku sáhnout až do startu, a to tedy znamená, že prolog se musí obejít bez ISS (jak ležérně přezdíváme našemu IoT stroji), protože už ho tam prostě nedokážeme namontovat. Nevadí, prolog je pouhých 22 km, ještě stále nám zbyde něco přes 8.000 km závodu.
Číst dál...
z DAKARu aktuálně Honza Kořán
Pokud se rozhodnete vyvíjet IoT zařízení pro nejtěžší terénní závod světa, samozřejmě očekáváte potíže. Jen možná jiného rázu, než co jsme si za dnešek prožili.
Jak to s IoT pro DAKAR začalo…
Ale začněme od začátku. Společnost KPCS CZ už během loňské Rallye DAKAR začala spolupracovat s týmem Martina Macíka (Big Shock Racing) na vývoji zařízení, které by během závodu sbíralo a zaznamenávalo veškerá zajímavá data pro pozdější analýzu závodu. Rychlost, otřesy, nadmořská výška, zrychlení a zpomalení, teploty kritických částí závodního kamionu LIAZ atd. Přidali jsme si k tomu ještě další výzvu - data nejen zaznamenávat, ale rovnou online vysílat do Microsoft Azure cloudu a zobrazovat průběžné analýzy online v PowerBI.
Číst dál...