IoT Dashboard

Dakar 2018 - Vizualizace dat IoT

Ukázkové zobrazení dat, které vidíte na našich webových stránkách, představuje část datových výstupů a vizualizací, které závodní tým využívá jako zpětnou vazbu při analýze jak technického stavu vozu, tak chování posádky v průběhu závodních etap. Cenné analýzy pak vznikají mimo jiné kombinací výstupů viditelných v této veřejně dostupné části a informací ze specializovaného záznamového zařízení motoru závodního speciálu.

Číst dál...

Setkání legend na Dakaru

Každý Dakar má zhruba v polovině „odpočinkový den”. Letošní vyšel po 6. etapě ze 14, což se sice nezdá úplně v polovině, ale když vezmeme v potaz extrémní náročnost předchozích několika etap, dává to smysl. La Paz je krásné fotogenické město, ale na procházky nikdo nemá čas. Opravuje se…

Číst dál...

Dosud nejnáročnější část závodu

Aktuálně z DAKARu Honza Kořán

4. a 5. etapa je dle slov pamětníků to nejtěžší, co kdy při DAKARu zažili. Pořadatelé se při výročním 40. ročníku snaží vrátit zpět ke kořenům Dakaru v afrických pouštích, a tak dali dohromady to nejtěžší, co může Peru nabídnout.

Číst dál...

Jak pracuje IoT v extrémních podmínkách

Aktuálně z DAKARu Honza Kořán

DAKAR holt není obývák, aneb každý začátek je těžký

Na začátek je třeba přiznat, že smůla nás ještě úplně neopustila, i když teď už je vice dakarského rázu. Čtvrteční ladění modemu mě nechávalo klidným, protože před startem závodu jsme měli ještě celý pátek na případné dodělávky. Od rána jsem se tedy nastěhoval do MANa, což je pojízdná dílna vybavená asi jako středně velký autoservis. V něm bylo kupodivu dost pusto a prázdno. Mechanici se povalovali na židlích a sajtnách a nabírali sílu na nadcházející maraton. A to proto, že zavodní technika se už ve čtvrtek v noci musela odevzdat do Park Ferme (hlídané parkoviště). Po přejímkách se již nesmí na závodní techniku sáhnout až do startu, a to tedy znamená, že prolog se musí obejít bez ISS (jak ležérně přezdíváme našemu IoT stroji), protože už ho tam prostě nedokážeme namontovat. Nevadí, prolog je pouhých 22 km, ještě stále nám zbyde něco přes 8.000 km závodu.

Číst dál...

Den první - Přejímky a boj s větrnými mlýny

z DAKARu aktuálně Honza Kořán

Pokud se rozhodnete vyvíjet IoT zařízení pro nejtěžší terénní závod světa, samozřejmě očekáváte potíže. Jen možná jiného rázu, než co jsme si za dnešek prožili.

Jak to s IoT pro DAKAR začalo…

Ale začněme od začátku. Společnost KPCS CZ už během loňské Rallye DAKAR začala spolupracovat s týmem Martina Macíka (Big Shock Racing) na vývoji zařízení, které by během závodu sbíralo a zaznamenávalo veškerá zajímavá data pro pozdější analýzu závodu. Rychlost, otřesy, nadmořská výška, zrychlení a zpomalení, teploty kritických částí závodního kamionu LIAZ atd. Přidali jsme si k tomu ještě další výzvu - data nejen zaznamenávat, ale rovnou online vysílat do Microsoft Azure cloudu a zobrazovat průběžné analýzy online v PowerBI.

Číst dál...

Před startem Dakar 2018 s Martinem Macíkem

Rozhovor  Honzy Kořána z KPCS IoT týmu s Martinem Macíkem Jr. z Big Shick Racing o přepravě veškerého vozového parku a zařízení na lodi

Když jste se vrátili z přejímek v Le Havre, kde došlo k technické kontrole vozů a jejich nalodění na loď do Peru, měli jste z něčeho obavy? Přeci jen se od loňska na autě hodně změnilo.

Číst dál...

Na cestě do Jižní Ameriky

Tušíte, jaká je souvislost mezi touto lodí a rallye Dakar 2018? Právě zde se přepravují závodní i doprovodná vozidla týmu Big Shock Racing!