FAQ

Jak se mohu připojit do konzole služby ATOM?

Připojení do konzole služby ATOM je prostřednictvím internetového prohlížeče z počítače nebo mobilního zařízení, a to na speciální internetovou stránku, která je v případě využití služby ATOM Premium nebo ATOM Custom zákazníkovi doručena.

Na jaké incidenty reaguje KPCS support?

Support reaguje primárně na bezpečnostní incidenty v Active Directory, práce s identitami, privilegovanými účty, výkoností serverů a tím omezení dostupnosti služby, výpadky připojení k internetu. Každá taková aktivita je hlášena disponentu (vlastníkovi) služby, který musí identifikovat, že se jedná o relevantní operaci. Tato služba je však obsažena pouze v některých plánech předplatného.

Jak dlouho jsou data uchovávána?

Data jsou v závislosti na zvoleném plánu. Od 7 dní až po 31 dní. Tato retence je součástí platformy. Pokud vznikne požadavek na delší uchování, je možno za dodatečný poplatek definovat až 2 roky. V takovém případě prosím kontaktujte ATOM Tým

Jaký typ dat je službou ATOM sbírán?

Primárně se jedná o Výkonnostní čítače a Event Logy operačních systémů, konfigurační nastavení Active Directory, Konfigurační nastavení skupinových politik, nastavení v Microsoft SQL Serverech a dalších komponent.

Jak jsou data zabezpečena?

Data jsou zašifrována na úrovni Microsoft Azure Blob Storage a přenos dat je prováděn pomocí odchozí komunikace HTTPS. Veškerá komunikace je hlídána a kontrolována v rámci poskytování služby. Detailnější informace z důvodu vysoké úrovně zabezpečení vám rádi poskytneme na vyžádání.

Kde jsou data uložena?

Data jsou uložena v prostředí Microsoft Azure na tzv. Storage Blobu. Do tohoto blobu nemá přístup ani správce a ani poskytovatel služby ATOM. Data jsou načítána v jejich RAW podobě a nelze je měnit a je zcela transparentní s ohledem na to jaká data jsou sbírána. Data jsou tak chráněna proti modifikaci na straně on-premise prostředí a chrání tak zákazníka proti útoku z vnitřního prostředí.

Je možno připojit SIEM software do platformy?

Ano, SIEM je podporovaný a jeho integrace se provádí obdobným způsobem jako syslog server. Připojení SIEM není však součástí základních balíčků a napojení umožňuje pouze plán ATOM Custom, což je řešení zákazníkovi na míru. Prosíme, kontaktujte ATOM Tým

Jak jsou data přenášena do služby ATOM?

Služba ATOM využívá Microsoft Azure. Data jsou přenášena pomocí zabezpečeného kanálu skrze HTTPS protokol.

Tudíž je nutno, aby server měl možnost komunikovat přímo do internetu mimo proxy servery. Pokud využíváte proxy servery, pak je nutno modifikovat ručně nastavení v rámci Microsoft Monitoring agenta. Pokud servery nemají možnost komunikace přímo do internetu pak je nutno, zvolit jinou metodu pro přístup a nutno implementovat servery jako jsou OMS Gateway nebo System Center Operation manager (dále také SCOM). SCOM server není v základním balíčku součástí licence.

Jaký je cyklus účtování služby ATOM?

  1. Plán FREE je zdarma, vyúčtování není zasíláno.
  2. Plán BASIC je fakturace jednou za kalendářní čtvrtletí. Vyúčtování je dle sledovaných serverů
  3. Pro plány STANDARD a PREMIUM probíhá fakturace jednou za kalendářní měsíc. Vyúčtování je vždy v balíčku po deseti sledovaných serverech.

Jakým způsobem aktivuji službu na jednotlivých typech serverů?

  • Aktivace služby je velmi jednoduchý proces, kdy na každý ze serverů dopravíte instalační balíček (exe soubor) a jeho integrované GUI vás provede celou instalací včetně stažení instalačních souborů. Pokud se rozhodnete, že nechcete stahovat instalační soubory vždy znovu, můžete použít již jednou stažené. Detailní postup instalace naleznete ZDE

  • Agent na Linuxové servery je instalován manuální metodou a to pomocí níže uvedeného příkazu. Pro instalaci budete potřebovat tzv. WorkspaceID a PrimaryKey, které obdržíte po objednání ATOM služby.

Jaké verze operačního systému na serverech je službou ATOM podporované?

ATOM umožňuje získávat data z prostředí Windows Server 2008 SP1 a vyšší , ale také z některých z podporovaných Linux distribucí:

  • Amazon Linux 2012.09 --> 2015.09 (x86/x64)
  • CentOS Linux 5,6, and 7 (x86/x64)
  • Oracle Linux 5,6, and 7 (x86/x64)
  • Red Hat Enterprise Linux Server 5,6 and 7 (x86/x64)
  • Debian GNU/Linux 6, 7, and 8 (x86/x64)
  • Ubuntu 12.04 LTS, 14.04 LTS, 15.04, 15.10, 16.04 LTS (x86/x64)
  • SUSE Linux Enteprise Server 11 and 12 (x86/x64)

Kontakty

  • Česká republika
    KPCS CZ s.r.o.
    Kubánské nám. 1391/11
    100 00 Praha, CZ
    Tel: +420 778 411 744
    E-mail:
  • USA | Kalifornie
    KPCS Consulting LLC
    861 Idylberry Rd. 94903
    San Rafael, CA, USA
    Tel: +1 (415) 802-9392
    E-mail:  
  • USA | Nevada
    KPCS Consulting LLC
    209 Surrey St. 89074
    Henderson, NV, USA
    Tel: +1 (415) 802-9392
    E-mail: